Volgers

zondag 5 februari 2017

PC tas

‘Wat kan ik voor u doen?’ vraag ik. De klant zegt dat hij de PC tas komt ophalen.

Jaren geleden op mijn werk gebruikten we een bakje voor spullen die klanten kwamen ophalen. Een bakje met afzetlint, tassen, wielerkleding. Noem maar op en het kon er in liggen.
Ik kijk in het bakje. Geen PC tas. Misschien is de PC tas te groot om in het bakje te leggen? Wellicht ligt het ergens anders. Ik kijk verder in de kast en op kantoor. Niets… Ik vraag mijn naaste collega. Zij zoekt mee. Nog steeds niets. Ik vraag de klant wanneer hij de PC tas op zou kunnen halen. Vanaf vandaag geeft hij aan. Dan toch maar even bellen met het hoofdkantoor. Mijn collega op het hoofdkantoor kan zich niet herinneren dat er een PC tas naar ons kantoor gegaan is. Hier gaat duidelijk iets niet goed.
De klant staat te wachten. Ik loop naar hem toe om door te geven dat de PC tas er niet is. Altijd vervelend dit soort situaties. Hij vindt het heel onprettig. Dat begrijp ik. ‘Wanneer heeft u het nodig?’ vraag ik. Hij geeft aan dat hij het morgen nodig heeft. Hij gaat op vakantie… naar Spanje.

Hij heeft Spaanse Peseta’s nodig! Spaanse Péécéétas! Dit is te erg!
Snel pak ik de vreemde valuta bestelling.
Lachend wensen we de klant een fijne vakantie toe.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten